مدرسـه شـــاد

شــادی کجاست ؟

جایی که همه ارزشمند هستند

قالب وبلاگ
اینجا کجاست؟!!


این وبلاگ در جهت پاسخ به بیستمین پرسش مهر ریاست محترم جمهور و ارائه راهکارهای مفید در جهت شادسازی مدارس فعالیت می کند.

با موزیک چطوری؟


جهت پخش/توقف موزیک روی دکمه بالا کلیک کنید


RSS


نظر سنجي
بنظر شما اولین قدم برای افزایش نشاط در مدارس چیست؟

 

من یک دانش آموزم...

و آگاه هستم به اینکه فضای شاداب و دوست داشتنی مدرسه تاثیر زیادی در شکوفایی استعدادها*خلاقیت *پیشرفت تحصیلی* کارایی *پویایی وزنده دلی در ما دانش آموزان دارد.

 

انسان شاداب، پویا و پرتحرک‌ به زندگی امیدوار است و برای رسیدن به اهداف خود سرسختانه تلاش می‌کند برعکس انسان افسرده و اندوهگین ‌و بی‌تحرک، احساس خستگی، درماندگی و ناامیدی می‌کند و در برابر مشکلات، ناتوان و عاجز است و لازمه تحقق و ایجاد مدارس بانشاط، تغیر نگرش و نگاه نو و جدید اولیا و مربیان مدرسه در خصوص زیباسازی و بهسازی فضای آموزشگاه است چرا که فضای زیبا و شاداب تاثیر زیادی در پیشرفت تحصیلی و روحیه دانش‌آموزان و معلمان دارد.
تجربه نشان داده است که در هر جا اولیا باآگاهی و مشارکت فکری، فرهنگی و مادی خود در مدرسه مشارکت کرده‌اند.

مدیر مدبر با ایجاد فضایی سرشار از صمیمیت موجبات افزایش روحیه‌ گروهی، اعتمادسازی و ایجاد جو عاطفی، دوستانه و شاد را فراهم می‌آورد.

وبا ایجاد روحیه مشارکت‌پذیری در دانش‌آموزان، معلمان و اولیای دانش‌آموزان در اداره مدرسه می‌تواند جو عاطفی و شادی ایجاد کند و با ایجاد جو احترام متقابل میان معلمان و دانش‌آموزان زمینه ارتقای کیفیت آموزشی ثمربخش و احساس رضایت‌مندی را در مدرسه به وجود می‌آورد.

اما نباید فراموش کرد معلم، شادابی و سرزندگی را با آگاهی و اطلاعات نو و روش‌هایی بدیع و مبتکرانه می‌آفریند و کلاس را شاد می‌کند.
چهره‌ شاداب و متبسم معلم در ایجاد کلاس شاد و روابط صمیمانه بسیار موثر است، استفاده از انواع تکنولوژی آموزشی در کلاس و نمایش فیلم‌های آموزشی در خلال برنامه درسی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد که با اعتماد به نفس و بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه‌ای صحبت و اظهارنظر کنند. همچنین فعالیت‌های فرهنگی و پرورش در مدارس چون برگزاری جشن‌ها و مراسم مذهبی، برگزاری بازدید و اردوهای علمی دانش‌آموزان به‌طور مستمر، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه از قبیل قرآن، نهج‌البلاغه، نقاشی، خطاطی، رایانه، کاردستی، سفالگری و... از جمله کارهایی است که باید در راستای شادسازی محیط مدارس انجام گیرد.

توقع من ازدستگاه تعلیم وتربیت اینست که کلاس مهارتهای زندگی هم در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده شود تا با آموزش بتواند خودش به راحتی مسایل ومشکلاتش که باعث کم رنگ شدن روحیه نشاط می شود را حل کند وبرای خود تصمیم گیری کند وبتواند ازهمان سنین پایین چگونگی غلبه بر استرس و اضطراب بیاموزد تا در آینده با مشکلات بزرگتری مواجه نشود ونیازهای روانی و اجتماعی و شاد بودن را مدیریت کند.

برای حل مسایل توانایی وتشخیص مشکلاتش را که با نشاط بودن را از او می گیرد داشته باشد و برای آن راهکار مناسبی را انتخاب کند و در جهت رفع آن مشکل بر آید و بتواند به دیگران متکی نباشد و بتواند در کنار محیطی شاد روحیه مثبتی داشته باشد واز شاد بودن لذت برد و به تمام اهداف خو به نیکی برسد .


 



امتیاز : نتیجه : 3 امتیاز توسط 4 نفر مجموع امتیاز : 14

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید

تاریخ : جمعه 08 آذر 1398 نویسنده : فاطمه السادات فرح بخشیان l بازدید : 161

ارسال نظر
کد امنیتی رفرش


دارابگرد

چو بگشاد داننده زان آب بند

یکی شهرفرمودبس سودمند

بفرمود  کز  هند  وز  رومیان

بیارند       کار آزموده      ردان

چو دیوار شهر اندرآورد گرد

ورا     نام     کردند     دارابگرد

امکانات وبلاگ


آمار کاربران


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به مدرسـه شـــاد مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز



طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

مدرسـه شـــاد